top of page

MINA TJÄNSTER

Låt mig skapa harmoni i ditt hem och hjälpa dig till en härligare och enklare vardag! 

Jag, eller vi tillsammans, rensar, organiserar och strukturerar upp hela eller delar av ditt hem. Du får ett harmoniskt hem utan en massa onödiga saker som pockar på din uppmärksamhet och skapar oreda både i hemmet och i huvudet. 

1-16.jpg

Organisering i hemmet

Har familjen växt och nya behov uppstått? Har en anhörig dött och du står med ett dödsbo att ta hand om? Eller vill du bara skapa ett luftigare hem med plats för enbart sådant som du använder och uppskattar?

 

Tillsammans tar vi tag i antingen en kategori av saker eller ett utrymme åt gången, beroende på vad som passar dig. Jag arbetar med stor respekt för dig och ditt hem. Jag är medveten om att det kan bli känslosamt och sentimentalt. När vi är klara blir både hemmet och vardagen lättare att hantera. Läs mer här om att organisera hemma!       

1-20.jpg
Förpackade flyttlådor
Ordningskreatoren20230425_0401.jpg

Stressfri flytt

Ska du flytta och behöver hjälp att gå igenom ditt befintliga bohag? Det finns ju trots allt ingen anledning att flytta med sig sådant som du inte vill behålla. Och väl på plats kanske det vore skönt om jag och en kollega kom och packade upp och organiserade upp allt också? Inga problem, det löser jag gärna! 

 

Så här kan det gå till:

  • Tillsammans går vi igenom den nuvarande bostaden och rensar ut sådant som du inte vill ha med dig till nya bostaden.
     

  • Vi går igenom hur du vill ha det på nya stället, om det är något i förvaringsväg du redan nu vet att du vill ha till nästa ställe kan jag hjälpa till med att planera och köpa in det
     

  • Jag köper in flyttkartonger, packar och märker upp.
     

  • På flyttdagen håller jag kontakt med flyttfirman och ser till att sakerna hamnar i rätt rum.
     

  • Jag packar upp och organiserar ditt nya hem.

Barnrumsbild till hemsidan.jpg

Barnrum

Jag hjälper till att göra iordning alternativt fixa till barnets rum helt enligt barnets/era önskemål. Gillar hen något särskilt så kanske det vore kul att samtidigt sätta en prägel på rummet med det temat?

 

Var med och fixa så mycket eller lite ni vill, både du och barnet. Innan jag/vi sätter igång ser vi tillsammans över vilka behov som finns sen börjar vi med en storstädning samt rensning och sortering av barnets saker. Om ny inredning behövs kan jag hjälpa till att både planera, köpa in och montera den. 

Filer och paket
1-94.jpg

Döstädning / Livsrensning

DÖSTÄDNING - ett sätt att LEVA MER. 

 

Hör du till skaran som tycker det låter sorgligt att döstäda? Det gör INTE jag. Jag är av åsikten att det är ett alldeles ypperligt sätt att ta vara på livet. Att se till att det du har runt dig är sånt som passar in i det liv du vill leva.

Att döstäda kan man göra vid vilken ålder som helst, det handlar inte om att man ska dö, utan om att vi fram till den dagen ska LEVA. 

 

Vi tar tillsammans reda på vad du vill ha omring dig och skapar det hemmet du mår som bäst i.

Övriga tjänster

Återbesök och stående tider - Nya vanor kommer inte över en natt. Självklart kan jag komma tillbaka efter en tid och återställa ordningen. Vi kan också med en gång bestämma att jag kommer tillbaka tex en gång i månaden/kvartalet för att upprätthålla ordningen.

Coachning på distans - Vill du själv stå för arbetet men skulle vilja ha lite hjälp på traven? Jag kan vara med digital så mycket eller lite du önskar. Allt från att bolla idéer med dig, ta fram en konkret plan för dig att följa eller vara med och stötta under hela processen.

Presentkort - Känner du någon som skulle behöva hjälp? Köp ett presentkort och bestäm själv hur många timmar du vill ge bort. Presentkortet kommer med ett rabatterat erbjudande som personen kan utnyttja ifall hen vill fortsätta anlita mig efter att timmarna på presentkortet tagit slut.

För att beställa ett presentkort, maila mig på anna@ordningskreatoren.se med ditt namn, dina kontaktuppgifter, vilket belopp du önskar ge bort samt vart presentkortet ska levereras. Betalning sker via faktura.

Organisering på jobbet - 
Vill ni ha bättre struktur och ordning på jobbet? Jag hjälper både stora och små företag att rensa, organisera och strukturera era utrymmen som är i behov av effektivisering. 

 

Tillsammans går vi igenom vad ni har för behov och kommer överens om en plan. Sedan kan ni jobba vidare med det som ni är bäst på medan jag löser organiseringen.

Prislista

Det ingår alltid en kostnadsfri konsultation där vi går igenom just ditt behov och tar fram en ungefärlig tidsplan och budget.

 

Organisering hemma - Stressfri flytt - Barnrum

All priser inklusive moms och efter RUT-avdrag. Planeringstid, inköp av förvaringsprodukter samt reseersättning kan tillkomma.

Timpris 700kr 

Prispaket på 3 dagar / 18h - 11 700 kr

Prispaket på 5 dagar / 30h - 18 750 kr 

Timpris övriga tjänster (ej RUT-berättigade)

1100 kr inklusive moms.

Timpris för företag

1100 kr exklusive moms.

Rutavdrag

Kort om RUT-avdrag:

  • Kunden ska bo i bostaden och betala svensk skatt, ska ha fyllt 18 år vid årets slut, vara vid liv när tjänsten utförts, ska faktureras för tjänsten och ha avdrag kvar att nyttja.

  • Tjänsten ska utföras i kundens bostad eller i kundens förälders bostad. Kunden behöver inte äga bostaden.

  • Rotavdraget och rutavdraget är sammanlagt högst 75 000 kr per person och år. Hela summan kan användas för ruttjänster medans högst 50 000 kr får utgöra rotavdrag, så även om du maxat rotavdraget har du alltså fortfarande 25 00 kr kvar till rut-tjänter.

  • Det går bra att ansöka om rutavdrag för någon annan i hushållet ifall du redan förbrukat hela eller delar av ditt eget.

 

För mer information kring RUT-reglerna samt för att kontrollera om du (eller någon annan i hushållet) har RUT-avdrag kvar att ta ut för i år, besök Skatteverket här.

 

bottom of page